mandag 15. august 2011

Jeg spoler litt tilbake



til tiden før 22/7, jeg tok toget til og fra Stockholm (med buss for tog mellom Oslo og Lillestrøm). Og det er et sinnrikt system av skinner og penser ut og inn av en stor stasjon som Centralstasjonen, og det går jo helst bra. Rart, forresten, å ta Statens Järnvägar fra og til Lillestrøm og ikke NSB. Greit nok, det var jo lenge ikke noen togrute mellom Oslo og Stockholm i det hele tatt. Det virker som om skinnegangen er vesentlig bedre i Sverige enn her, dessverre. Toget kjørte i hvertfall mye fortere der enn her, det gikk i sneglefart fra Kongsvinger til Lillestrøm. Jeg vil gjerne ha lyntog både til Stockholm og København (er det noen som husker Skandiapilen, jeg vil ha den tilbake!)


les denne lille historien fra Skandiapilen


2 kommentarer:

Anne sa...

Stemmer for hurtigtog mellom Trondheim og Oslo jeg :-)

Dritt stilig det første bildet ditt her Arne, skikkelig flott da gitt.

Klem

arne sa...

Å ja, selvfølgelig, Anne:-)

Takk for skryten, og klem.