fredag 9. april 2010

En by på flåter / a city on rafts


og dette er Rosenkrantzgate, jeg har vært her før. Og det ble i hvertfall ikke parkeringsplass.

and this is Rosenkrantzgate, I have been here
before. And it is certainly not a car park.


mange av byggene i sentrum står på flåter oppå den svært ustabile leiren som mye av Oslogryta består av, men disse flåtene er vel helst for å hindre at gravemaskinene skulle forsvinne ned i dypet.

many of the buildings in the city stand on rafts upon the very unstable basin of clay in the city of Oslo. But these rafts are there to prevent the excavators from disapperaring in the deep.


mange markeringer på fjellet her, de betyr nok noe. Og leiren kunne kanskje bli brent til teglstein for det nye bygget. Men det blir nok stål og glass som de andre nybyggene i byen. Fint for miljøet? Neppe.

many marks on the rock here, they sure have meaning. And the clay might be burt to bricks for the new building. But I guess it will be steel and and glass like the rest of the new buildings in the city. Good for the environment?. Hardly.

4 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hmmm... blir spennende å se hva som skal reises opp der. Enn så lenge er det jo mange flotte motiver der :)

arne sa...

Jeg skal følge med, føler et visst ansvar siden jeg viste rivingen av bygget.

Anne sa...

Du har et fotoblikk helt utenom det vanlige du Arne :-) og jeg liker det, men nå skal jeg da kjefte litt også, for jeg lo så godt av dine innlegg under her, ikke minst av den tissetrengte hunden at jeg søla i tastauret..., og nå da fryketer jeg vel at det inntas av banafluer om jeg ikke får opp klisset :-)

Lørdagsklem.

arne sa...

Oi, tørk opp med én gang, Anne. Ikke noen spøk det der, jeg har en viss erfaring.. Klem fra meg også.