onsdag 20. januar 2010

Dyreliv i byen / animal life in the city


ved en flodhest (av stein) og en gråtrost (levende, men litt frossen, antar jeg). De befinner seg i Hygieaparken, en liten grønn (ja, akkurat nå er den hvit, selvfølgelig) oase på hjørnet av Josefines gate og Hegdehaugsveien, rolig og fint å slappe av på en benk om sommeren her.

by a hippo (made of stone) and a fieldfare (alive, but freezing, I guess). I found them in the Hygiea park, a tiny green (just now it is white, of course) oasis at the corner of Josefines gate and Hegdehaugsveien, nice and quiet to sit on a bench in summertime.


svarttrosten overvintrer her, jeg ser fram til den tiden den begynner å synge. Og da lover jeg å komme tilbake med bilder av en grønn Hygieapark.

the blackbird is spending the winter here, I look forward to the time it will start to sing. And then I promise to show you pictures of a green Hygiea park.

2 kommentarer:

Anne sa...

Hmmm... :-) her ble jeg sittende å undre litt sjø, for; i lunsjen i dag diskuterte vi fakisk litt ja... en av damen hadde vært på tur, sett et hus i en nabobygd med to store!! statuer av pumaer på hver side av ett inngangsparti..., vel... og det å en plass som heter Rindals- skogen, ja, noe mer trønder knøl bygd skal en vel lete lenge etter også, og der!! du puma??? hmmm, jo ja, skapte litt diskusjon... hadde det nå bare vært noen elger å, men puma da gitt!! der... Vel, vi fikk fylt den matpausen med noen artige inspill i alle fall :-)

Flodhester er detveli grunn lite av med i Oslo også, ,men dere er tross alt litt mer `urbane`der nede da.

Klem i kvelden til deg Arne.
Hvordan går det med øye foressten?

arne sa...

Og så har vi tiger på Jernbanetorget, men det er jo i "tigerstaden". Men pumaer i indre Trøndelag er enda mer eksotisk. Det fins kanskje gauper i skauen der, men..

Øyet går sin gang, hadde jeg nær sagt, det tar nok litt tid før det har normalisert seg, men jeg klarer meg brukbart. Klem til deg også, Anne.