mandag 27. juli 2009

Tilsynelatende / apparently





















en helt vanlig rose i det store rosebedet i Vigelandsparken. Jeg syns jo roser er veldig fine blomster, men her var det noe mer, for jeg har aldri sett roser med meslinger før

just an ordinary rose in Vigeland Sculpture Park. Well, I like roses very much, but this was rather special, I have never seen roses with measels before



jeg vet ikke om navnet forklarer noe som helst, bortsett fra at det er første gang jeg ser en rose oppkalt etter et legemiddel (i 1997 var aspirin 100 år). Det er i hvertfall tydelig at aspirin ikke kurerer meslinger, selv om den demper feberen.

I do not know if the name explains anything, it is the first time I see a rose got its name from a medicine (aspirin was 100 years in 1997). Obviously aspirin do not cure measels, though it reduces the fever


lenger ned i Frognerparken henger dette som en veldig hyggelig hilsen fra byen med det store hjertet.

further down in Frognerparken I found this as a very nice greeting from the city with the big heart

4 kommentarer:

Anne sa...

Jeg ler nesten alltid her inne hos deg jeg :-))

arne sa...

Hehe, og det jeg syns er litt rart er at det ser ut som om rødprikkene kanskje er en sykdom på akkurat disse, jeg finner dem ihvertfall ikke på noen bilder av asprin rose på nettet. Roser skal kanskje ikke se sånn ut. Syns det var litt tøft, jeg da. Tenker litt på klatretrøya i Tour de France også.

VALKYRIEN sa...

Aldri sett maken til underlig rose! Har sett stripete roser, men ikke flekker. Og for et navn da! Kan jo være fristende å tro at den er oppkalt etter medisinen på grunn av flekkene! Den er nok resistent skal du se, siden Aspirinen ikke har virket ennå......:)

arne sa...

Ja, den må da være syk. Men alle de blomster jeg kjenner blir syke på bladene også, og de var helt fine. Hallo, er det noen botaniker der ute?