onsdag 29. juli 2009

Farvel til Danmark / goodbye to Denmark










i hvertfall for denne sommeren, men jeg kommer alltid tilbake, som til en forsiktig regnbue over et ventende skip i Skagen

anyway for this summer, but I will always come back, like to a soft rainbow over a waiting ship at Skagen






















og et nydelig rom i Brøndums Hotell

and a beautiful room in Brøndum's Hotel





og stokkrosene som var ekstra frodige og flotte i år

and the hollyhocks that was extra exuburant and nice this year







og selv om jeg følte at landet nå er enda mer blendahvitt enn Norge, og at jeg merket at fremmedfrykten av og til skinte igjennom når jeg jeg snakket med folk, kommer jeg tilbake til neste år. Nesten helt sikkert. Skål for Danmark!

and though I sensed that the country now is even more ethnic white than Norway, and I some times heard the xenophobia between the lines when I talked with people, I will return the next summer. I am almost quite certain. A toast to Denmark!

7 kommentarer:

Anne sa...

Henger meg med på den skålen der ja, hatt en topp uke i det landet vi også!!

arne sa...

Ja, det er et dejligt land!

MumsiMumsan sa...

Og skål for en flott blogg med masse flotte bilder Arne. Koselig å følge ferien din :)
Mumseklem fra meg ;)

arne sa...

Det har vært en fin ferie! Mandag er det jobb igjen. Klem til deg også!

aso sa...

Jeg har alltid likt meg godt i Danmark, som de fleste andre.
Har ikke vært der på et par år og synes det er en skremmende utvikling som du så vidt berører.

Virker som du har hatt en god ferie.
Mange nye bilder og innlegg hos deg her nå. Ha en fin helg, Arne!

arne sa...

Takk i like måte, Anne-Sophie. Ja, jeg har hatt en fin ferie og det er fortsatt deilig å være norsk i Danmark.

Men f.eks. i København trives jeg best på Nørrebro, som er mest likt det Oslo som jeg liker best, det fargerike. Og jeg fikk høre ubehagelige kommentarer, mest fra gamle folk som meg selv.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Et knippe med fine bilder igjen, Danmark er en flott plass og feriere, og man får vel sine favorittplasser der som eller man pleier å reise. Skål for Dk og ferie :)