søndag 29. mars 2009

Litt fra Kvadraturen / something from the Quadrature


trikken i Rådhusgata avslører dette trappesystemet

the streetcar in Rådhusgata reveals this system of stairs


litt lenger ned i byen denne flotte urskiva, den sitter på det gamle hovedpostkontoret

further downtown this face of a clock, on the old head post office


og i et butikkvindu ligger denne maltrakterte saksen. Hva skjedde? Noen som ble lei en gatemusikant som bare kunne en eneste strofe?

and on a shop window this maltreated sax. What happened? Somebody got bored by a street musician?

4 kommentarer:

Rune sa...

Her har du fanget flotte linjer igjen Arne, artig den urskiven også :) Men hva som har skjedd med den saksen er ikke godt å si, nå blir det nok ikke noen fine toner i den, hehe,

arne sa...

Det står en saksofonspiller ved Rådhuset, han kan bare en strofe. Men jeg tok bildet før jeg hørte han.

Men det er faktisk utrolig hva instrumentreparatører kan få til.

Ståle sa...

Spennende detaljer fra byen igjen, Arne. Likte den kontrasten og linjene du fikk fram med bildeparet med/uten trikk.
Slike klokker er flotte. Det var den gang de tok seg råd til å utforme selv små detaljer kunsferdig på nye bygg. Vakkert, syns jeg.
Lette først etter saksen (som i klippe-klippe) på det siste bildet før det gikk opp for meg at det var en helt annen type saks du mente. Tror det var en stakkar som ble dørgende lei av at saksen ikke ville høres ut slik han hadde drømt om i sine fantasier. Omtrent som meg og min bare-så-vidt-brukte gitar...

arne sa...

Kanskje litt ekstra sårt for meg å se en sax (skal stave det sånn fra nå av!) så maltraktert.

Fordi det er mitt yndlingsinstrument og jeg har hatt en altsax en gang i tiden. Men jeg ble aldri noe god, derfor solgte jeg den og kjøpte, gjett hva... et kamera med tre objektiver og en belg, Olympus OM1, har det ennå.